Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid frågor eller bekymmer. Som kund hos oss vill vi se till att du alltid är nöjd. Tyvärr är det så att man ibland ångrar sitt köp av olika anledningar eller så vill man helt enkelt byta färg eller storlek på en vara. Här nedan har vi därför samlat all information du behöver för att veta hur du skall gå tillväga för eventuell ånger av ditt köp, byta storlek/färg eller reklamera ditt köp.

Vänligen notera att informationen nedan vänder sig till konsumenter i Sverige.

Information

Att du ska vara nöjd som kund är något oerhört viktigt för oss. Därför erbjuder vi dig alltid öppet köp och ångerrätt i 14 dagar, vilket är i enlighet med den lagstadgade ångerfristen. Detta innebär att du inom 14 dagar efter att vi har skickat varan till dig måste meddela oss om eventuellt ånger. Detta skall ske skriftligt, via post eller via mail till info@myway2fitness.se. Glöm inte ditt ordernummer! Varan skall ej vara använd utan endast provat på grund av hygieniska skäl. Du bör skicka med originalförpackningen d.v.s. alla pristaggar, etiketter och emballage som din produkt låg i.

Från och med 2014-06-13 gäller en ny lag som innebär att du som konsument inte har den fulla rättighet att få hela beloppet för varan i retur. Om varan har hanterats ovarsamt och mist sitt värde har du som konsument betalningsansvar. Värdeminskningen bedöms baserat på varans skick samt om etiketter/pristaggar och emballage sänds med. För att du ska ha rätt till att få det fulla belopp i retur får varan endast vara använd i samma grad som skulle vara accepterat av en fysisk butik. Du bör alltså försäkra dig innan du skickar in varan att den är i samma skick som en fysisk butik skulle acceptera att ta emot den.

Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på köpesumman om varan har provats under en längre tid eller visar slitage och/eller om alla etiketter och emballage inte medföljer. Du som kund är ansvarig för produkten fram till att den nått oss. Skicka därför gärna spårbart med företagspaket. Vi löser inte ut några paket. Du som köpare står för returen vid ånger.

Vår adress som du ska skicka varorna till:
Myway2fitness
Malmgatan 4
532 31 SKARA

Det är väldigt svårt att handla på nätet och ibland kan en storlek skilja sig mellan himmel och jord beroende på tillverkare. Vi rekommenderar att du noggrant följer storleksguiden som vi har på sidan för att i största möjliga mån undvika att du får hem fel storlek.

Vänligen notera att vi byter färg och/eller storlek på din vara men vi byter inte en vara till en annan.  Vid byte av en vara står du själv för returfrakten. Vi bjuder självfallet på frakten tillbaka till dig.

Skulle vi råka skicka dig fel storlek eller färg av en vara står vi självfallet för returen. Vi skickar då den rätta varan med en returfraktsedel som du enkelt kan sätta på ditt emballage och skicka tillbaka till oss.

Trots vår mycket noggranna kvalitetskontroll av varje produkt, kan det ändå inträffa att produkter i enstaka fall är behäftade med fel. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vid en reklamation gör vi en utredning utav produkten och  i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören.  Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer. Skulle det visa sig att varan inte godkänns för reklamering debiteras du 350:- i administrationsavgift (felsökning + frakt till leverantör) samt frakt tillbaka till dig på 59:-, detta oavsett om du köpt varor som uppnått frifrakt-villkoren.

En återbetalning skall alltid göras skyndsamt dock senast 14 dagar efter att vi godkänt din retur/reklamation i enlighet med svensk lagstiftningen. Vid ånger av en vara står du för returfrakten till oss.

Bankkort/betalkort (via PayPal)
Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka till samma betalkort som användes vid ursprungsordern.

PayPal
Har du använt PayPal som betalningssätt kommer pengarna för de returnerade varorna att återföras till ditt PayPal-konto. Genom att logga in på ditt PayPal-konto kan du själv bestämma om du vill behålla pengarna där eller hellre föra över dem till ditt bankkonto.